Jumaat, Julai 29, 2011

Cerita besttt punyerrrr..............

J0M kItA bACe SamE2...

KEPUTUSAN YANG MERUMITKAN

si lelaki : Syg.. kenapa belum tidur lagi ni… jom lah tidur.. abang ngantuklah..
si gadis : kenapa abg masih panggil sy ‘syg’ lg nie?? Kan abang dah janji xnak panggil sy cm tu lg? melalaikanlah abg..
si lelaki : ops silap, maafkan abang ye..
si gadis : maaf,maaf,maaf tu je abang tahu.. abang, sy sebolehnya nak menjaga perlakuan sy tp bila abg masih xubah perangai abg mcm ni, sy rasa abang jangan cari sy lagi lps ni,dulu sy sanjung abang sebab abang belajar agama.. abang hafaz Quran.. tp sekarang apa yang abang tunjukkan pada sy?? Cinta bernafsu abang.. kita dah lalai..
si lelaki : hmm awk janganlah cakap macam tu.. kalau 5 tahun lepas awak nak mintak jauhkan diri dari awak, abang yakin abang boleh tinggalkan awak. Sekarang kita dah kenal 5 tahun, baik buruk awak abang dah hafal dah.. dah faham sangat-sangat dah.. abang xakan dapat lupekan awk. Ummi dan abah kite xlarang kita berkawan, ape yang awak nak risau??
Si gadis : ape sy risau abang tanye?? Abang tengoklah hubungan kite ni, dah jauh myimpang.. ni semua nafsu, abang sedar tak? Sy nak redha Allah.. bukan redha abang.. walau kita xbercinta macam couple lain kita tetap terlibat dengan zina hati.. sy rindu abang, sy sayang abang.. sy nak hidup dengan abang.. sampai bila sy nak macam nie.. abang xpernah nak ambil serius hal ni.. kenapa abang?? Kita kena ingat.. cinta Allah tu yang paling atas sy xnak cinta sy yang abang Agung2kan..
si lelaki : Abang dah malas nak bercakap soal ni lagi.. abang tetap akan tunggu awak.. tunggu abang habis belajar.. abang akan meminang awak. Abang sayang awak. Dah jom tidur..assalamualaikum.. ingat pesan abang, tidur basuh kaki, 3 qul jangan lupa.. ayat Qursi Pahat dalam hati selalu.. fahami maknanya. Jangan fikir apa2 dah lepas ni.. moga tidurmu Diiringi rahmat Allah selalu yup ^_^

si gadis tidak membalas mesej seperti selalu.. merajuk kerana hasratnya untuk berpisah dengan si lelaki diambil mudah si lelaki.. si gadis terus berdoa agar jodohnya berkekalan dengan lelaki tersebut jika sememangnya dia tercipta untuk mejadi suri bagi si lelaki.. tanpa di duga seminggu selepas itu wanita tersebut dipinang seseorang… jejaka yang meminang si gadis berpangkat ustaz jugalah.. sudah memerhati si gadis dari jauh, dan sempat berkenalan… hanya perkenalan biasa antara ustaz dan anak murid.. jejaka tersebut tertarik dengan perwatakan si gadis yang lemah lembut, peramah serta si jejaka tersebut kagum dengan usaha si gadis berubah dan berusaha menjadikan diri lebih tawaduk dengan Allah.. tanpa berfikir panjang dan atas rasa tanggungjawab yang hadir dalam hati si jejaka dia membuat keputusan menyunting si gadis untuk menjadi permaisuri hidupnya serta ibu kepada anak-anaknya.. si jejaka amat yakin dapat mengubah dan membimbing si gadis untk menjadi insan solehah dan beriman kepada Allah s.w.t..
si gadis termenung panjang merenung nasibnya dan berusaha memikirkan jalan terbaik untuk hubungannya dengan si lelaki.. kring2.. si gadis tersentak.. dengan pantas si gadis mengangkat handphone yang bingit berbunyi.. perbualan berlansung…15minit kemudian handphonenya diletakkan kembali ke tempat asalnya.. ada org dtg meminang?? Kenyataan yang membingungkannya.. dia masih memikir apa yang diberitahu ayahnya sebentar tadi.. sapa yang masuk meminang aku pulak nie?? Abang ker?? Adoilah.. masa nilah nak datang meminang.. aku dah lah tengah celaru.. rungut si gadis.. yang lagi dia xdapat terima.. ayahnya mengatakan setuju dengan peminangan tersebut.. malam tersebut si gadis menunaikan solat istikharah memohon petunjuk illahi.. hatinya tidak tenteram.. nak menghubungi si lelaki dia masih merajuk dengannya.. bpuluh-puluh panggilan dr si lelaki xberjawab.. 3 hari berlalu dia semakin risau.. tentang nasibnya.. siapakah yang bakal menjadi suaminya?? ‘Si lelaki’ kah?? Atau jejaka misteri? Lansung tidak terlintas difikiranya nak menanyakan hal yang merunsingkannya kepada si lelaki..
Si gadis nekad balik kampung bertemu abah dan umminya. Hatinya memberontak ingin tahu siapa lelaki misteri tersebut.. selepas 1jam berbincang.. akhirnya si gadis berasa lega kerana persoalanya selama ini telah berjawab.. dia dalam dilema.. memilih insan dicintainya sekian lama atau memilih ustaz tersebut… gadis tersebut termenung panjang memikirkan masalahnya...

Persoalan di sini adakah si gadis menerima lamaran lelaki tersebut??
Atau dia akan tetap terus menunggu ‘si lelaki’ datang meminangnya??
Jikalau anda wahai muslimah?? Apakah keputusan yang anda??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

boleh ulas tapi jangan terlalu over...dan ckp menda betul...

Terdapat ralat dalam alat ini

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...